وبلاگ

نکاتی در مورد غذا خوردن با کودکان

غذا نخوردن کودکان و بازیگوشی آن ها در هنگام غذا خوردن، اتفاقی است که بسیاری از والدین با آن مواجه شده اند و گاهی هم صبرشان از این پدیده لبریز شده است . حال با رعایت نکات زیر می توانیم، تا حدی این موضوع را کنترل کنیم:

یک محیط متمرکز و مناسب را برای غذا خوردن پیدا کنید

محیطی ایجاد کنید که کودک بتواند بر غدا خوردن تمرکز کنید. این امر ممکن است مهم به نظر نرسد ولی در حقیقت محیط مناسب، با غذا خوردن کودک ارتباط زیادی دارد. برای مثال در محیط های شلوغ و پرسرصدایی که سایرین با صدای بلند صحبت می کنند، کودک نمی تواند روی غذا خوردن خود تمرکز کند و حواسش به راحتی پرت می شود. پس شما باید یک محیط غذایی خوب ایجاد کنید. غذا را آماده کنید و با هم بنشینید و غذا بخورید. والدین باید الگوی خود باشند، پس در هنگام غذا خوردن راه نروید، با موبایل بازی نکنید ، و فقط بعد از غذا خوردن، میز را ترک کنید.

گاهی اوقات والدین خیلی راحت ادعا می کنند که فرزندانشان غذا خوردن را دوست ندارند ولی این امر اغلب به این دلیل است که آن ها از دوران کودکی و جوانی عادات غذایی خوبی پیدا نکرده اند و نمی توانند آرام بنشیند و مدام بازی گوشی می کنند. همه این ها ریشه در همان دوران کودکی دارد. حالا چگونه باید این عادت های اشتباه را تغییر دهیم؟آیا والدین می دانند که برخی از حرف ها، اعمال و جزئیات پیش پا افتاده آنها باعث می شود فرزندانشان درست غذا نخورند؟ برای ایجاد محیط مناسب و پرورش عادات غذایی مناسب در هنگام غذا خوردن با کودکان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 هنگام غذا خوردن کودک را سرزنش نکنید

سر میز غذا کودکان را تنبیه نکنید. کودکان معمولاً در هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری دارند، اما بسیاری از والدین اغلب در این زمان از فرزندان خود انتقاد می کنند و آنها را آموزش می دهند که نه تنها بر اشتهای آنها برای غذا خوردن تأثیر می گذارد، بلکه حتی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی و از بین رفتن روحیه شاد در کودکان می شود.

 برای تغذیه کودک را تعقیب نکنید

والدین همیشه نگران این هستند که فرزندانشان به اندازه کافی غذا نخورند، پس با غدا دنبال بچه ها راه می افتند تا به آن ها غذا بدهند. این طور فقط خودتان را خسه می کنید. اجازه دهید که بچه ها آزاد باشند و خودشان تصمیم بگیرند که چقدر می خواهند،بخورند. علاوه بر این موضوع به محیط غذا خوردن او هم توجه کنید زیرا اگر کودک بر روی غذا خوردنش تمرکز نداشته باشد، نمی تواند درست غذا بخورد.

 والدین باید الگو باشند

گاهی اوقات کافیست تا کودک کمی بازیگوشی و بدغذایی کند تا انگشت اتهام به سوی این بچه دراز شود ولی اگر دقیق تر به موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم که والدین اولین معلمان فرزندانشان هستند پس در نتیجه اگر می خواهیم که فرزندمان درست غذا بخورد، باید الگوی مناسبی برای آن ها باشیم و از همان ابتدا به پرورش عادات غذایی خوب و رعایت آداب غذا خوردن توجه کنیم و به تدریج عادت های غذایی غلط را حذف کنیم

منبع :

https://m.pcbaby.com.cn/baike/qzbd/7930.html
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

ارتباط با ما

نام و نام خانوادگی(ضروری)

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.